Door de redactie op 4 maart 2017

Bossen bloemen voor lokale helden

We kennen ze allemaal, echte doeners die het verschil maken, mensen die dagelijks hun steentje bijdragen aan een mooier Geldrop-Mierlo, ofwel lokale ‘helden’. PvdA kandidaat Tweede Kamerlid Richard van de Burgt heeft zaterdag een flink aantal van deze lokale helden uit Geldrop en Mierlo in het zonnetje gezet door ze een fleurige bos bloemen aan te bieden als dank voor hun acties.

Niet vanzelfsprekend
Richard van de Burgt zegt over deze actie: “Deze lokale helden leveren een zeer belangrijke bijdrage aan de leefbaarheid in Geldrop en Mierlo, dat vinden wij als PvdA ontzettend bijzonder. Het wordt vaak als vanzelfsprekend gezien dat iemand de mantelzorg van vader of moeder op zicht neemt, maar dat is het zeker niet, vooral als je ook nog eens een eigen gezin en een drukke baan hebt. Maar denk ook aan situaties wanneer je als vrijwilliger veel eigen tijd opoffert voor anderen of liefdadigheid. Wij waarderen dat en willen dat op deze manier laten blijken”.

Helden aangedragen door de inwoners
De helden die bezocht werden kwamen niet zomaar uit de lucht vallen, stuk voor stuk zijn ze door een inwoner van de gemeente aangedragen. In februari is een campagneteam van PvdA Geldrop-Mierlo op markten en wintelcentra op zoek gegaan naar deze helden. Iedere voorbijganger werd gevraagd wie voor hen een held is. Ook werd er een website in het leven te roepen, zodat iedereen zijn of haar held kon aanmelden. In totaal zijn er zo tientallen aanmeldingen binnen gekomen.

Hartverwarmende reacties
Zaterdag 4 maart zijn deze mensen in het zonnetje gezet. Een 5-koppig campagneteam, onder leiding van kandidaat Tweede Kamerlid Richard van de Burgt, is de hele dag onderweg geweest om deze helden te bezoeken en hen te verrassen. Dat deden ze met een knalrode PvdA-caravan, vol met prachtige bossen bloemen. Richard van de Burgt zegt na afloop: “De reacties van de helden waren hartverwarmend, sommigen waren zelfs tot tranen geroerd. Het was echt fijn om deze mensen zo te verrassen, ze voelden zich echt gewaardeerd, daar deden we het voor”.

Ook de toekomst blijft de PvdA Geldrop-Mierlo lokale helden in het zonnetje zetten. Helden kunnen nog steeds worden aangemeld via www.geldropmierlo.pvda.nl.