Door de redactie op 13 maart 2014

Brandstichting PvdA campagne-aanhanger op Zesgehuchten

Bij de kerk van Zesgehuchten staat een bord voor de verkiezingsposters van de partijen die op 19 maart meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen. De poster van PvdA Geldrop-Mierlo is door een vandaal al drie keer vakkundig van dat bord verwijderd.

Als reactie daarop heeft de partij een grote gesloten aanhanger, volgeplakt met verkiezingsposters, bij de kerk neergezet. Dat is niet onopgemerkt gebleven. Afgelopen woensdagnacht heeft een vandaal de aanhanger in brand gestoken. Deze is volledig uitgebrand.

Campagneleider en eigenaar Paul Elsendoorn zegt daarop: “Het is onbegrijpelijk dat iemand zoiets doet. Wij maken als PvdA Geldrop-Mierlo lokaal een verschil door laagdrempelig met mensen in gesprek te gaan. Ik roep degene die dit gedaan heeft op om mij te bellen, zodat we kunnen bespreken wat hem dwars zit. Daarnaast vraag ik de bewoners van Geldrop-Mierlo, en vooral die van Zesgehuchten, om onze poster voor de raam te hangen nu onze aanhanger er niet meer is. Mijn telefoonnummer is 06-20 01 23 35”.

Lijsttrekker van de PvdA Geldrop-Mierlo, Richard van de Burgt, spreekt van een schandalige zaak: “Als vrijwilligers maken we ons hard om Geldrop-Mierlo sterker en socialer te maken. Als je het daar niet mee eens bent, mag dat. Maar praat dan. Andermans

spullen in brand steken is niet acceptabel. Ik vraag mensen die iets gezien hebben om direct de politie te bellen. Dit gaat veel te ver.”

De aanhanger was één jaar oud en de totale schade bedraagt meer dan 10.000 euro.