Commotie bij de Wielewaal

Door Richard van de Burgt op 3 maart 2018

De PvdA Geldrop-Mierlo heeft een enthousiaste plakploeg. Bij het plakken van posters op de verkiezingsborden in onze gemeente kwamen ze ook langs het winkelcentrum aan de Wielewaal. De ploeg vond de dichtgespijkerde ramen zo troosteloos dat ze ter plekke hebben besloten rode posters te hangen op de houten panelen.

Dat de situatie bij de Wielewaal niet goed is, is de PvdA Geldrop-Mierlo al jaren een doorn in het oog. We hebben eerder vragen gesteld bij de gemeente, maar het gemeentelijk bestuur heeft een passieve houding op dit dossier. In ons verkiezingsprogramma geven we daarom aan dat we de situatie in deze wijk sterk willen verbeteren, samen met de inwoners.

Uiteindelijk ontstond er flink wat rumoer om de posters. Mensen gingen zich eraan irriteren. Een buurtbewoner meldde dat gisteren bij Dorien, onze nummer 2 op de lijst. Als PvdA luisteren we naar de mensen en willen we dat het fijn wonen is in de straten en wijken van Geldrop en Mierlo. Daarom hebben we direct toen dit signaal bij ons binnenkwam actie ondernomen en de posters verwijderd. Onze slogan is niet zomaar ‘Durven en Doen’

Het is natuurlijk nooit de bedoeling geweest van de PvdA Geldrop-Mierlo of onze plakploeg om mensen een vervelend gevoel te geven. Het was andersom bedoeld. Excuus aan mensen die we voor het hoofd hebben gestoten. Hopelijk schudt de commotie nog wat bestuurders wakker om toch meer aandacht te geven aan de situatie.

Richard van de Burgt, lijsttrekker PvdA Geldrop-Mierlo