Door de redactie op 15 januari 2015

PvdA Geldrop-Mierlo lanceert zorgmonitor

Sinds januari 2015 zijn de gemeenten verantwoordelijkheid voor de thuiszorg, jeugdzorg, ouderenzorg, 24-uurs zorg en de begeleiding van mensen met een afstand van de arbeidsmarkt naar werk. Dit zijn belangrijke taken en een zware verantwoordelijkheid, ook voor de gemeente Geldrop-Mierlo.

Omdat de zorg vanaf nu vanuit de gemeente georganiseerd wordt, vindt de PvdA het belangrijk dat de politiek zich goed op de hoogte blijft houden van de stand van zaken. Aandringen in de gemeenteraad om hier samen met andere partijen een werkgroep voor op te zetten heeft niet tot resultaat geleid. Daarop heeft de PvdA besloten een zorgmonitor op te zetten.

De Zorgmonitor Geldrop-Mierlo is in het leven geroepen voor iedereen die te maken heeft met de nieuwe zorg vanuit de gemeente. Paul Elsendoorn legt uit wat de bedoeling is: “We vinden het belangrijk dat de zorgtaken goed wordt uitgevoerd. Mensen in Geldrop-Mierlo moeten voor zorg kunnen rekenen op onze gemeente. Als PvdA willen we vinger aan de pols houden, om lokaal te helpen bij het zo goed mogelijk organiseren van zorg. We vinden dat de gemeente moet kunnen leren van de succesverhalen van haar inwoners, maar ook van problemen of klachten”.

Klik hier voor de Zorgmonitor Geldrop-Mierlo  .