Door op 15 oktober 2013

Toeristenbelasting als doelbelasting

Op 7 november 2011 is een amendement aangenomen om de toeristenbelasting te oormerken als doelbelasting. De fractie van de PvdA vond en vindt dit een belangrijke stap om het toeristenbeleid een impuls te geven. Meer toeristen, dus meer bezoekers, betekent meer inkomen voor onze ondernemers, zowel voor die ondernemers in de toeristische sector, de horecasector als onze winkeliers. Dit kan weer resulteren in meer investeringen en meer werkgelegenheid. Een win-win situatie dus.

Met het hebben van veel groen in onze directie omgeving hebben we iets belangrijks in handen. Mensen willen onthaasten en ontspannen en daarvoor is een groene omgeving belangrijk. Een groene omgeving waar we zuinig op moeten zijn en zorgvuldig mee moeten omgaan.

Ik zie een grote meerwaarde in de werkgroep Recreatie & Toerisme. Samen aan de slag, ook met onze omliggende gemeenten. Een nieuwe impuls voor de VVV-kantoren is noodzakelijk. M.b.t. de website moeten we denk ik wel oppassen dat er niet te veel websites ontstaan (denk bijv. ook aan de website van onze lokale ondernemers). We moeten geen dubbel werk doen en het is belangrijk dat we elkaar daarin helpen en ondersteunen.

De fractie is akkoord gegaan met de voorgestelde exploitatieopzet en wenst de regisseur en ondernemers veel succes toe.