Door Richard van de Burgt op 13 februari 2014

Veiligheid en handhaving

De PvdA vindt dat de inwoners van Geldrop-Mierlo moeten kunnen rekenen op de overheid als het gaat om veiligheid.

De afgelopen jaren is er veel aandacht voor veiligheid geweest. Maar als je luistert naar onze inwoners, merk je dat we er nog niet zijn. Veel mensen voelen zich nog onveilig; door wat ze meemaken, in de krant lezen of wat er in de buurt gebeurt. Wij accepteren dit gevoel van onveiligheid niet.

PvdA Geldrop-Mierlo is voor een duidelijk handhavingsbeleid en een actueel handhavingsprogramma met duidelijke prioriteiten gericht op de situatie in onze gemeente. Dan kan er gericht actie worden ondernomen. We willen dat er buurtbemiddelaars komen en huismeesters. Criminaliteit door jongeren moet intensiever worden aangepakt en we willen beter toezicht voor natuur en de openbare ruimte. Daarnaast willen we een sterkere aanpak van geweld thuis.