Door op 4 september 2013

Wonen we in de perfecte gemeente?

Hoe ziet Geldrop-Mierlo er in de perfecte wereld uit? Dat is een vraag die voorbij kwam op 30 augustus toen het Ombudsteam Geldrop-Mierlo officieel van start ging.  Aan het woord kwamen onder andere jongeren, de voorzitter van de voedselbank en de voorzitter van de WMO raad.

Er zijn op allerlei terreinen dingen te verbeteren. Ondanks alle organisaties die mensen willen helpen en ondersteunen, zien mensen vaak door de bomen het bos niet meer. Er zijn ingewikkelde formulieren en regels en het is moeilijk je weg te vinden. Soms komen mensen in de problemen met instanties en weten ze niet wat ze moeten doen. Voor die situaties wordt diezelfde avond het Ombudsteam Geldrop-Mierlo opgericht.

Dit team gaat mensen helpen, om door de wirwar van formulieren en regeltjes de weg te vinden. Iedereen kan aankloppen; door te bellen of te mailen. Niemand minder dan Lutz Jacobi gaat het startsein geven. Zij is als Tweede Kamerlid ook beschermvrouwe van de ruim 140 lokale Ombudsteams die Nederland rijk is.

Wil je meer weten over het Ombudsteam, heb je vragen of wil je praten over hoe dingen beter kunnen in onze gemeente? Iedereen is van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn. De bijeenkomst is op vrijdag 30 augustus, vanaf 19.30u bij Bibliotheek Dommeldal, Heuvel 94 in Geldrop.

Contactgegevens Ombudsteam Geldrop-Mierlo:

telefoon: 06-36 19 1100