Lokale PvdA Geldrop-Mierlo presenteert verkiezingsprogramma

Door de redactie op 4 februari 2018

De PvdA Geldrop-Mierlo heeft deze week haar verkiezingsprogramma bekend gemaakt. Het programma beschrijft wat de partij de afgelopen jaren heeft bereikt en waar men zich de komende vier jaar voor in gaat zetten. De titel is “Durven en Doen”. Fractievoorzitter Richard van de Burgt zegt daar over: ‘We zien dat onze gemeente echt geen daadkracht heeft. De grote lokale partijen in de raad hebben geen kleur. Ze nemen maar geen besluiten en missen visie. Ze roepen al jaren dat verbeteren van wijken belangrijk is, zijn aan de macht, maar er gebeurt niks. Onze gemeente wordt alleen sterk als er wel visie is. Partijen met een politieke kleur weten waar ze voor staan. Wij als PvdA hebben een heldere rode, linkse kleur. Daarmee maken we een verschil. We vinden dat de mensen in Geldrop-Mierlo een daadkrachtige gemeente verdienen en willen voorkomen dat we in dorpspolitiek verzanden, zoals in Nuenen is gebeurd.”

Dorien ter Dorsthorst vertelt; “Als docent vind ik het belangrijk dat kinderen en jongeren een eerlijke kans krijgen, ongeacht wat hun ouders verdienen. Als rode partij staan we voor die eerlijke kansen. We strijden tegen kinderarmoede en willen betaalbare woningen voor jonge gezinnen. Op die manier kan onze jeugd een goede toekomst opbouwen”.

Klimaatverandering is een serieuze bedreiging voor de wereld. Bart Oortwijn van de PvdA zegt daarover; “We kunnen wel wachten tot anderen dit oplossen, maar iedereen heeft een taak. Onze gemeente is er echt enorm slap in. Als PvdA hebben we geregeld dat de gemeente bij elk voorstel nu iets over duurzaamheid zegt. Maar nu moeten ze ook echt wat doen. Daadkracht om van Geldrop-Mierlo een groene, gezonde gemeente te maken”.

Op het gebied van zorg vindt de PvdA Geldrop-Mierlo dat deze zo menselijk mogelijk en dicht bij huis moet worden georganiseerd. De partij pleit voor het versterken van de buurthuizen in de wijken van Geldrop-Mierlo. Daarmee verbindt je jong en oud. Paul Elsendoorn geeft aan:  “Fijn wonen in wijken waar alles goed georganiseerd is. Waar je kan rekenen op ondersteuning vanuit een wijkcentrum. Dat is waar wij voor staan. Op die manier wordt het weer prettig om op te groeien en ouder te worden in onze gemeente”.

De PvdA Geldrop-Mierlo bruist van ideeën om de gemeente verder te verbeteren. Deze plannen zijn afgestemd met tal van organisaties en inwoners. Het programma “Durven en Doen” is te vinden op de website van de partij: klik hier

Waar ben je naar op zoek?