Door de redactie op 20 april 2013

Ombudswerk in Geldrop-Mierlo

Iedereen heeft er wel eens mee te maken; onduidelijkheid over een bepaalde regeling, problemen in de wijk of onenigheid met een instantie. Formulieren zijn ingewikkeld om in te vullen, of het is niet helemaal duidelijk waar je met een bepaalde vraag moet zijn.
Speciaal voor dat soort zaken wordt op dit moment een ombudsteam opgericht in Geldrop-Mierlo. ‘Het wordt een team dat mensen gaat helpen met allerlei problemen waar ze zelf niet meer uit komen.’ Aldus Paul Elsendoorn uit Mierlo, de coördinator van het team in oprichting.

Het ombudswerk wordt opgestart vanuit de PvdA Geldrop-Mierlo en gaat aan de slag met iedereen die aanklopt voor hulp. De PvdA timmert in Nederland hard aan de weg, vooral door mensen als Hans Spekman en Lutz Jacobi. Zij trekken het hele land door om teams op te richten en te ondersteunen. Er zijn op dit moment al 137 lokale ombudsteams opgezet. De teams bestaan uit vrijwilligers die mensen op weg helpen op een moment dat ze er zelf even niet meer uitkomen.

Als voorbereiding op het opzetten van het ombudsteam organiseert de PvdA een discussieavond over het nut van ombudswerk in Geldrop-Mierlo. Hierbij zijn enkele maatschappelijke organisaties aanwezig. Mensen krijgen de gelegenheid mee te praten en hun mening te geven over de plannen. U bent allen van harte welkom op woensdag 24 april om 20.30u bij café ‘De Herberg’, Hoog Geldrop 129 te Geldrop.