Ontdek de provinciale politiek met PvdA Geldrop-Mierlo

Door Marjon Vinck op 22 oktober 2023

Met de Tweede Kamerverkiezingen voor de deur zou je haast vergeten dat er ook nog een Eerste Kamer bestaat. Een Eerste Kamer die wordt gekozen door de Provinciale Staten. Maar wat doen die Provinciale Staten? En wat is het verschil met Gedeputeerde Staten?

Als jij ook graag het antwoord op deze (en nog meer) vragen wilt weten, meld je dan aan voor een leuke en leerzame excursie naar het Provinciehuis van Noord-Brabant, die de PvdA Geldrop-Mierlo op vrijdag 3 november 2023 organiseert. We vertrekken rond half tien die ochtend en zijn tegen het einde van de middag weer terug.

Tijdens de excursie ga je live meemaken wat er in het Provinciehuis in Den Bosch allemaal gebeurt. Je volgt hierbij niet alleen een vergadering van Provinciale Staten, maar krijgt ook een rondleiding door het Provinciehuis en een presentatie over het werk van ‘de provincie’. Uiteraard wordt er ook aan de inwendige mens gedacht en is er voorzien in een lunch. Voor vervoer vanuit en naar Geldrop wordt gezorgd.

Wil je meer informatie over het programma of jezelf direct aanmelden? Mail dan naar [email protected] Het aantal plaatsen is beperkt, dus mail snel!

Marjon Vinck

Sinds 2023 ondersteun ik het bestuur van PvdA Geldrop-Mierlo in de breedste zin van het woord. Mijn hoofdtaak is ledenbehoud, ledenwerving en het voeren van campagne tussen de verkiezingen door. Waar mogelijk probeer ik ook de raads- en commissievergaderingen van de fractie bij te wonen om te laten weten dat zowel bestuur als fractie er

Meer over Marjon Vinck