Open café voor iedereen over Europa, Brussel en de regio Eindhoven

Door de redactie op 15 oktober 2023

Europa is steeds belangrijker. Juist in deze onzekere tijden met oorlog en spanningen wereldwijd zijn we daar extra van bewust. Maar ook voor onze regio wordt Brussel steeds belangrijker. Onze economie is het kloppende hart van land en continent. De banen van de toekomst hangen af van de regio Eindhoven. Dat brengt kansen met zich mee, maar ook risico’s. Wat betekent het voor Eindhoven als China Taiwan binnenvalt? Wat doen Den Haag en Brussel om onze regio daartegen te beschermen? Wat betekenen al deze veranderingen voor onze inwoners?

Op donderdag 26 oktober gaan we daarover in gesprek. In café Wilhelmina in Eindhoven. Het thema van deze avond is ‘Europa, Brussel en de regio Eindhoven’. De discussie wordt gevoerd met het publiek en een panel van experts uit de regio, Den Haag en Brussel. Zo sluit Europarlementariër Mohammed Chahim aan, Daniëlle Hirsch (stichting Both ENDS) en Louise van Schaik van Instituut Clingendael. Leden van de internationale jongerenorganisatie Club Alpbach schuiven ook aan.

Tjeerd Ritmeesters van PvdA Eindhoven is één van de organisatoren: “Het bouwen aan een veilig, welvarend en duurzaam Europa begint in de regio Eindhoven. Dat is mooi en dat maakt het extra belangrijk te weten wat er buiten onze regio gebeurt. Hoe zien Brussel en Den Haag ons en wat betekent dat? Hebben we zelf ook nog iets te vinden? Ik kijk er naar uit op deze antwoorden vragen te krijgen“.

Richard van de Burgt van PvdA Geldrop-Mierlo, medeorganisator, ziet kansen: “De klimaatcrisis vraagt om slimme technische oplossingen. Onze regio kan hier in Europa een kartrekkersrol spelen. Maar hoe gaan we dat concreet maken?”

Heb je interesse? Wil je meepraten of komen luisteren? Kom vooral! Iedereen is welkom bij deze discussie over de kansen en uitdagingen van de regio Eindhoven in Europa. De inloop is vanaf 19:00u in Café Wilhelmina, aan het Wilhelminaplein in Eindhoven.