OPROEP: schrijf een zienswijze tegen plan XXL distributiecentrum Eeneind

Door de redactie op 23 juli 2024

Voor de geplande bouw van een XXL distributiecentrum op Eeneind-West is nog geen enkele vergunning afgegeven. De gemeente Nuenen is wel in een vergevorderd stadium en vraagt nu om zienswijzen van betrokkenen. De gemeente gaat deze bekijken en beantwoorden en meewegen in het besluit dat men voorbereid. Iedereen die op één of andere manier geraakt wordt door deze plannen, kan een zienswijze indienen. Deze moet voor 4 augustus (pas op, dit is een weekend-dag) binnen zijn. Het kan een brief zijn, een (telefoon)gesprek of een digitaal formulier via internet. Hier vindt je de mogelijkheden: https://www.nuenen.nl/zienswijze-indienen

Zoveel mogelijk zienswijzen tegen dit slechte plan

Hoe meer persoonlijke zienswijzen worden ingediend, des te meer stof tot nadenken over of dit plan een goed idee is. Wij vinden dit een slecht plan en roepen jou, mensen in je omgeving, bedrijven en organisaties op om écht jullie zorgen op papier te zetten. De gevolgen van dit XXL distributiecentrum zijn namelijk enorm. In totaal komen er 3 hallen van 44 voetbalvelden groot(!!), de verkeersstromen zijn onvoorstelbaar. Zeker 1500 vrachtwagens gaan dagelijks extra de straat op en komen langs Geldrop en Nuenen. Dit leidt tot vastlopend verkeer, waardoor ook andere straten en kernen hier last van gaan krijgen. Heeze, Eindhoven, Mierlo en Eindhoven gaan dit merken. Het burgercomité DistributiecentrumNee! heeft een duidelijke presentatie gemaakt, waar de gevolgen in worden uitgelegd. Deze vindt je hier, samen met tips voor het schrijven van een zienswijze: https://shorturl.at/8Xbao

Onze zienswijze

Ook wij hebben als afdeling PvdA Geldrop-Mierlo besloten om een zienswijze in te dienen. We maken ons ernstige zorgen. Het is duidelijk dat dit plan compleet onwenselijk is en dat dit besluit zo niet genomen kan worden. Het plan moet worden gestopt in het belang van de leefbaarheid, veiligheid en gezondheid van vele inwoners in onze regio. Wij roepen de gemeente Nuenen op haar verantwoordelijkheid te nemen. Dat betekent dat dit besluit niet wordt genomen, maar dat men tot een oplossing komt met de gemeenten in onze regio en alle andere betrokken partijen. Onze ingediende zienswijze vind je hier:  ZIENSWIJZE PvdA Afdeling Geldrop-Mierlo

Ook onze politici en leden maken zich zorgen, zo vind je hier de zienswijze van ons raadslid Gerloes van Nunen.

PvdA vanaf het begin faliekant tegen!

Drie jaar geleden bereikten ons de berichten over het plan. Als PvdA Geldrop-Mierlo hebben we gelijk actie ondernomen toen dit nieuws binnenkwam. In de gemeenteraad van Geldrop-Mierlo hebben we gezorgd voor een unaniem besluit met als opdracht aan de gemeente om alles te doen om dit plan te stoppen. Daarmee is de wethouder aan de slag. We hebben contact gezocht met de PvdA in Nuenen, Eindhoven en Brabant. Zij hebben zich ook uitgesproken tegen de plannen. Waar een wil is, is een weg. En in onze ogen is er een oplossing mogelijk, als er in regioverband wordt samengewerkt. Maar voor nu geldt; schrijf zoveel mogelijk persoonlijke zienswijzen.

Samen staan we sterk. Zie je dit XXL distributiecentrum niet zitten? Schrijf dan een zienswijze met daarin je persoonlijke zorgen en dien deze op tijd in bij de gemeente Nuenen.