PvdA Geldrop-Mierlo kiest voor lijst met energie en daadkracht

Door de redactie op 21 december 2017

De leden van de lokale PvdA-Geldrop-Mierlo kwamen op 21 december bij elkaar om de kieslijst en het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 vast te stellen. Dit gebeurde in een goede sfeer en leidde tot een unaniem gesteunde lijst.

De lijst bestaat uit 15 mensen uit Geldrop en Mierlo. Het valt op dat het een mix is tussen jong en oud, man en vrouw en allerlei vakgebieden en achtergronden. Een diverse groep van mensen die lokaal actief zijn. De top vier bestaat uit bekende gezichten uit de politiek; namelijk de huidige fractie van raadsleden en fractieassistenten. De lijsttrekker is Richard van de Burgt (43 jaar). Hij zegt over de lijst ‘Ik ben heel blij met het vertrouwen dat ons wordt gegeven. Bart Oortwijn, Paul Elsendoorn en Dorien te Dorsthorst en ikzelf zijn samen een super mooi team van mensen met verschillende interesses en talenten. Als fractie hebben we onze kop vaak boven het maaiveld uit gestoken om dingen te verbeteren, met resultaat. We vullen elkaar heel goed aan en zorgen ervoor dat we een sterk links, sociaal geluid laten horen in de raad. Daarmee werken we hard aan de toekomst van onze gemeente en voor de inwoners van Geldrop-Mierlo.”

Het verkiezingsprogramma is tijdens de ledenvergadering besproken en wordt binnenkort gepubliceerd op de website. Het beschrijft wat de lokale PvdA Geldrop-Mierlo in de afgelopen vier jaar heeft bereikt en de plannen die de partij heeft voor de toekomst. “Ondanks dat we de afgelopen periode een kleine fractie hadden, hebben we echte, concrete resultaten geboekt door lef te tonen. Denk aan betere ondersteuning voor mantelzorgers, lagere afvalstoffenheffing, krachtigere armoedebestrijding, hulp voor mensen die thuis zitten zonder werk en meer actie voor een goed milieu. De lijst is nog veel langer. Daarnaast hebben we gestreden voor meer openheid en nu betrekt de gemeente inwoners eerder bij nieuwe plannen. Daar hebben de inwoners van onze gemeente ook écht wat aan. Ik reken op de steun van de mensen in Geldrop-Mierlo voor het rode team van de lokale PvdA in onze gemeente”, aldus de kersverse nieuwe lijsttrekker, van de Burgt.

De partij laat weten dat de verkiezingsslogan ‘Durven en Doen’ staat voor de daadkracht en ambitie die nodig is voor een beter en mooier Geldrop-Mierlo. Met een lijst van lokale, energieke, veelzijdige en daadkrachtige mensen wil de partij zich inzetten voor het belang van alle inwoners.

KIESLIJST PVDA GELDROP-MIERLO – GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN 2018

Dorien te Dorsthorst