PvdA Geldrop-Mierlo presenteert verkiezingsprogramma voor ‘Ons Thuis’

Door de redactie op 10 februari 2022

Deze week presenteert de lokale PvdA Geldrop-Mierlo het verkiezingsprogramma voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. De partij blaakt van de ambitie en heeft er veel werk in gestoken.

Voorzitter Jaap Hofstede vertelt: “We hebben een jaar lang gewerkt aan dit programma, samen met een grote groep mensen overal uit onze gemeente. Met thema-avonden en persoonlijke gesprekken hebben we plannen gemaakt die onze gemeente fijner en socialer maken”.

Het verkiezingsprogramma beschrijft de plannen van de lokale PvdA voor de komende vier jaar. Lijsttrekker Richard van de Burgt geeft aan: “Er liggen veel uitdagingen in onze gemeente. De politieke macht ligt al vele jaren bij dezelfde mensen en daardoor is de scherpte uit het bestuur verdwenen. Men past op de winkel, maar stilstand is achteruitgang. Het wordt echt tijd voor een frisse wind, want politieke keuzes hebben bijvoorbeeld geleid tot een extra heftige wooncrisis in Geldrop en Mierlo. Maar het is ook hoogste tijd voor het meer versterken van de wijken, het beter inregelen van eerlijke zorg en een duurzaamheidsbeleid waar elke inwoner wat aan heeft. Wij pleiten voor een duurzaamheidsbedrijf van en voor alle inwoners. Onze club is sterk en heeft veel steun, wij kunnen echt wat veranderen met de steun van de inwoners”.

De titel van het programma is ‘Een warmer thuis in Geldrop-Mierlo’ en het bestaat uit twaalf hoofdstukken. In de inleiding wordt een flinke lijst met namen van inwoners opgesomd, die aan het programma hebben gewerkt. De partij laat weten dat ze met dit programma de gemeente sterker en socialer willen maken en zo Geldrop-Mierlo beter maken voor de inwoners.

Op de website van de PvdA Geldrop-Mierlo is het volledige verkiezingsprogramma te vinden: geldropmierlo.pvda.nl/ons-thuis