Twee nieuwe commissieleden versterken PvdA Geldrop-Mierlo

Door de redactie op 27 september 2021

Update 6 december 2021: Peter van Stiphout heeft afgelopen week ons laten weten toch uit de politiek te stappen. Hij heeft afgelopen halfjaar onze steun en vertrouwen gekregen om zich hard te maken voor Braakhuizen-Zuid via de politiek. Peter kwam er echter na een tijdje achter dat de politiek toch niet helemaal bij hem past, dat hij er gelukkiger van wordt om dingen buiten de politiek om te doen. Dat is natuurlijk helemaal prima. Peter heeft ervoor gekozen om dan ook helemaal niet meer aan de politiek gelinkt te zijn en dus ook zijn plek op de PvdA-kieslijst in te leveren. Dat vinden wij jammer, maar respecteren wij. Wij blijven contact houden met Peter en wensen hem alle goeds en succes.

——————————————

De afgelopen maanden draaiden ze al mee in de fractievergaderingen van de lokale PvdA. Marie Heleen van de Ven en Peter van Stiphout zijn deze week beëdigd als burgercommissieleden namens de partij. Beiden willen zich hard maken voor minder ongelijkheid en een frisse wind in de gemeentepolitiek.

Peter zegt daarover: “De afstand tussen politiek en de inwoners is veel te groot. Ik ga ervoor knokken om die te verkleinen. Ik zet me in voor de wijken en verenigingen, mijn eerste focus ligt bij Braakhuizen Zuid en de Coevering. Daarnaast ga ik me hard maken voor ouderen en mensen met een smalle beurs. Mijn betrokkenheid bij de natuur is bij velen ook wel bekend.”

De interesse van Marie Heleen ligt vooral in de zorg: “De gemeente is voor een groot deel verantwoordelijk voor de zorg van de inwoners. Daar zitten nog best veel verbeterpunten. Denk bijvoorbeeld aan de psychische zorg. Vooral volwassenen tussen 21 en 65 jaar dreigen nogal eens tussen wal en schip te geraken. Daar zouden we het in onze gemeente best wel vaker over kunnen hebben.”

Elke politieke partij in Geldrop-Mierlo kan drie burgercommissieleden aanstellen om mee te draaien in de discussies op het gemeentehuis. De PvdA had één plek vrij. Om de twee debutanten toch alle ruimte en kansen te geven om zich te ontwikkelen heeft zittend burgercommissielid Paul Elsendoorn tijdelijk een stapje terug gezet. Hij geeft aan: “Ik blijf me in de fractie hard maken voor goede zorg in onze gemeente. Nu als tandem met Marie Heleen. Voor mij is het een enorm leuke uitdaging om de nieuwelingen mee verder te trainen in ons team van Durven en Doen”.

Fractievoorzitter Richard van de Burgt vertelt; “Wij vinden het belangrijk dat de partij open blijft staan voor nieuw bloed en in beweging blijft. Nieuw talent heeft vele voordelen. Het zorgt voor meer kennis en versterkt de band met wat er speelt in de gemeente. Zo voorkomen we ook verstarring en blijven we fris. Daarom ben ik erg blij dat een aantal mensen zich als ‘stagiaire’ heeft aangesloten bij PvdA Geldrop-Mierlo om mee te strijden tegen ongelijkheid en voor eerlijke kansen. Maar ook voor zaken als betaalbare huizen, goede zorg en mooie wijken in onze gemeente”.