Door de redactie op 12 februari 2017

Iedereen kán een held zijn!

De PvdA is van mening dat er te weinig wordt stil gestaan bij alle helden die Geldrop-Mierlo rijk is. De buurman die altijd een oogje in het zeil houdt, de verpleegster die oma op tijd haar medicijnen geeft, de brandweerman die een katje uit de boom haalt, de vrijwilliger op de dierenambulance en ga zo maar verder.

“Iedereen kan een held zijn, zolang anderen maar in de gaten hebben dat het niet vanzelfsprekend is wat diegene doet. De echte doeners die het verschil maken, daar zijn we naar op zoek: de mensen die Nederland vooruit helpen. Mensen die verbinden in deze tijd waar we vaak tegen elkaar op worden gezet, mensen die kloven dichten en hun hand niet omdraaien voor een beetje extra werk om anderen te helpen.” aldus Richard van de Burgt, fractievoorzitter Geldrop-Mierlo en kandidaat Tweede Kamerlid.

Deze mensen wil de PvdA Geldrop-Mierlo in het zonnetje zetten. Daarom roept zij alle inwoners van Geldrop-Mierlo om hún held, hoe groot of klein dan ook, te nomineren zodat zij in het zonnetje gezet kunnen worden.

Op 18 februari 2017 zal de PvdA Geldrop-Mierlo zelf helden gaan zoeken in de gemeente. Daarna nog een keer op 1 maart op de markt in Geldrop. De partij gaat dan mensen actief vragen naar hún held. Op 4 maart 2017 zullen wij deze helden verrassen met een bezoek en een attentie om hen te bedanken voor hun inzet voor onze mooie samenleving.

Helden kunnen nu al worden aangemeld via de website https://geldrop-mierlo.pvda.nl/helden.

De PvdA wil benadrukken dat deze heldenactie voortdurend zal worden opgepakt, ook ná de gemeenteraadsverkiezingen. Want helden heb je niet voor even, die blijven er altijd. En die mensen moeten ook altijd beloond worden, want zij zorgen er feitelijk voor dat Nederland blijft zoals Nederland is: open, eerlijk en tolerant, klaar staan voor elkaar dat is waar het volgens ons om draait. Alleen samen komen we vooruit.