Gelukkig 2022! En wat is jouw wens voor het nieuwe jaar?

Door Richard van de Burgt op 24 december 2021

Allereerst wensen de mensen van PvdA Geldrop-Mierlo een gelukkig 2022 voor jou, je familie, buren en vrienden. Laten we hopen dat het een beter jaar wordt, want daar zijn we allemaal wel aan toe.

Wat is jouw wens voor het nieuwe jaar? We horen het graag. Je kan het ons laten weten via dit formulier: https://geldropmierlo.pvda.nl/wens/

Als PvdA Geldrop-Mierlo hebben we vele wensen, vooral voor de inwoners van onze mooie gemeente. We strijden voor deze wensen. Ik noem er een paar:

• Het wordt tijd dat er eindelijk weer betaalbare woningen gebouwd worden in onze gemeente. Op dit moment zijn de wachtlijsten in onze gemeente opgelopen richting de 10 jaar! Dat moet echt anders. Wij willen een goed thuis voor jong en oud en blijven ons hiervoor inzetten.
  • We zijn een partij die het belangrijk vindt dat onze gemeente sociaal is. Wij maken ons hard voor goede zorg, voor jong en oud, en voor een positieve begeleiding naar nieuw werk. Kinderen horen wat ons betreft eerlijke kansen te krijgen op school en thuis. We strijden tegen armoede.
  • We staan voor vergroening op een sociale manier. Iedereen moet er van kunnen profiteren, niet alleen mensen met een dik gevulde portemonnee.
  • Deze donkere tijden laten zien hoe fijn en belangrijk het is om verbonden te zijn met anderen. Wij willen de wijken versterken en deze meer verweven. Versterking van de onderlinge banden zorgt ervoor dat iedereen het beste uit zichzelf kan halen en zo verbeteren we de leefbaarheid elke straat in Geldrop-Mierlo.

Dit is maar een klein stukje van onze wensenlijst. Er is heel veel moois en kwetsbaars in onze gemeente om voor te strijden. Wij dromen van een beter, socialer, leefbaarder en verbondener Geldrop-Mierlo. Het gehele jaar komen wij op voor alles wat wij belangrijk vinden, ook in 2022. Als je daar opmerkingen op hebt, of mee wil doen, dan kan je ons altijd mailen.

Ik wens je een goede start van het nieuwe jaar, in goede gezondheid en met veel geluk. We horen graag wat jouw wens is. Hopelijk kunnen we elkaar versterken en komen we elkaar in het nieuwe jaar tegen!

Groeten,

Richard van de Burgt, fractievoorzitter PvdA Geldrop-Mierlo