Door de redactie op 5 maart 2014

LOKAAL LIJSTTREKKERSDEBAT IN STRABRECHTCOLLEGE

Woensdag 12 maart komen alle lijsttrekkers van de partijen die deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Geldrop-Mierlo in het Strabrechtcollege samen om met elkaar en u/jou in debat te gaan. Een unieke kans om alle partijen in Geldrop-Mierlo eens te beluisteren en aan de tand te voelen over de onderwerpen die u belangrijk vindt voor onze gemeente. Het lijsttrekkersdebat, onder leiding van Leenderd van der Deijl (rector Strabrechtcollege) begint om 19.30 uur. U bent vanaf 19.00 uur van harte welkom in de aula van het Strabrechtcollege, Grote Bos 2 in Geldrop.

MEER INZICHT

Woensdag 19 maart vinden in heel Nederland, en dus ook in Geldrop-Mierlo, weer verkiezingen plaats voor de gemeenteraad. Geldrop-Mierlo heeft 25 raadsleden en dit jaar doen er 9 partijen mee aan de gemeenteraadsverkiezingen. Om u meer inzicht te geven in de standpunten van de verschillende politieke partijen is er op woensdagavond 12 maart een groot verkiezingsdebat. Alle politieke partijen die in Geldrop-Mierlo op 19 maart aan de verkiezingen meedoen vaardigen die avond hun lijsttrekker af om met elkaar met u in discussie te gaan. Deelnemende partijen zijn dus: DGG, CDA, DPM, D’66, SP, VVD, Lijst 7 (Adnen Senal), Groenlinks, PvdA. Wilt u meer weten over deze partijen, dan kunt u via http://www.geldrop-mierlo.nl/politiek-en-organisatie/publicatie/informatie-voor-kiezers  verwijzingen vinden naar de diverse sites.

THEMABLOKKEN

De debat- avond is opgebouwd uit themagewijze blokken die ieder een half uur duren. Zo wordt er gedebatteerd over zorg en sport als thema maar bijvoorbeeld ook over kunst cultuur en onderwijs, economie en financiën, en woon- en leefomgeving. Al deze blokken zijn voorbereid door instellingen of verenigingen uit onze gemeente. De sportkoepel GeMs, HEIDI en belangenvereniging Zesgehuchten zorgen voor een inleiding op de stellingen die zij in het debat inbrengen. Rector Leenderd van der Deijl is de gespreksleider en gastheer van de avond.

ZELF IN DEBAT

Bij binnenkomst kunt u een formulier invullen met uw verwachtingen van de avond, of onderwerpen aandragen waar u het over wilt hebben. Na de pauze zullen deze vragen, opmerkingen en stellingen aan de lijsttrekkers worden voorgelegd en gaan zij ook met u in debat!

VERKIEZINGSMARKT

De hal van het Strabrechtcollege zal ingericht worden als verkiezingsmarkt. Alle fracties staan er met een stand waarin u terecht kunt voor informatie maar ook om zaken die voor u belangrijk zijn te bespreken met raadsleden of kandidaat- raadsleden.

Voel u welkom! Politiek is van u, de mensen in de gemeenteraad worden uw politieke vertegenwoordigers. Op 12 maart ziet u alle lijsttrekkers samen. Graag tot dan!