PvdA kandidaat-voorzitter Pieter Paul Slikker bezoekt Geldrop-Mierlo

Door Ronald Steenman op 2 juli 2021

Op zondag 4 juli zal PvdA kandidaat-voorzitter Pieter Paul Slikker een bezoek brengen aan Geldrop, tijdens de PvdA Geldrop-Mierlo Zomerborrel. Pieter Paul Slikker is één van de personen die zich kandidaat gesteld heeft om in het najaar de huidige partijvoorzitter Nelleke Vedelaar op te volgen. Zij neemt na 4 jaar afscheid om plaats te maken voor ‘nieuwe energie’.

Pieter Paul Slikker
Binnen de Partij van de Arbeid is Pieter Paul Slikker geen onbekende. Zo is hij bijna 10 jaar werkzaam geweest als campagnemanager voor Wouter Bos, Diederik Samsom, Job Cohen en Lodewijk Asscher. Ook was hij de politiek assistent van Lilianne Ploumen en schreef hij mee aan verkiezingsprogramma’s. Momenteel is hij fractievoorzitter en raadslid bij de PvdA in Den Bosch.

Het plan van Slikker is om van de PvdA een weer een brede, maar ook moderne volkspartij te maken. Een partij die weer kan winnen. Tijdens zijn bezoek zal hij zijn plan voor de ‘nieuwe PvdA’ toelichten aan de aanwezigen en is er mogelijkheid tot het stellen van vragen.

PvdA Geldrop-Mierlo Zomerborrel
Ook deze zomer organiseert de PvdA Geldrop-Mierlo weer een zomerborrel voor haar leden, maar ook niet-leden met een belangstelling in de sociaaldemocratie zijn van harte welkom. Op zondagmiddag 4 juli komen zij bij elkaar op de sfeervolle locatie Kasteelhoeve in Geldrop voor een informele borrel.

Ook Nelleke Vedelaar voerde campagne in Geldrop-Mierlo
Richard van de Burgt, fractievoorzitter PvdA Geldrop-Mierlo is trots op de komt van Slikker: “Het is fantastisch om te zien dat onze landelijke kopstukken niet alleen de grote gemeenten aandoen, maar ook tijd vrijmaken voor onze gemeente. Dat is ons al vaker gelukt, bij de vorige voorzittersverkiezing in 2017 was de huidige partijvoorzitter Nelleke Vedelaar ook te gast in onze gemeente tijdens haar campagne.”

Verkiezing
In de maanden juli, augustus en september kunnen de kandidaten hun campagne voeren. Alle leden mogen eind september hun stem uitbrengen, waarna op 1 oktober de winnaar bekend wordt.

Ronald Steenman

Als secretaris en campagne coördinator help ik mee om het bestuur van de PvdA Geldrop-Mierlo goed te laten functioneren. Denk hierbij aan het organiseren van verkiezingscampagnes, nadenken over manieren hoe we nieuwe leden kunnen werven, het schrijven van de nieuwsbrief en het beheren van de social media kanalen. Hiermee ontlasten we de fractie, zodat zij

Meer over Ronald Steenman